Czy podsumowanie lektury musi odbywać się w sposób tradycyjny? Oczywiście, że NIE! Ciekawy pomysł powtórki z przeczytanej powieści wykorzystali uczniowie klasy 7b, którzy na prośbę nauczycielki języka polskiego wykonali LAPBOOKI do lektury E.E. Schmitta pt. „Oskar i pani Róża”. Kreatywność i pomysłowość uczniów pozwoliły stworzyć trójwymiarowe i fantazyjne książki, w których siódmoklasiści ukryli w kopertach lub innych papierowych skrytkach najważniejsze wiadomości i zagadnienia powieści. Na lekcji przygotowano wystawę lapbooków, a uczniowie dokonali oceny koleżeńskiej przygotowanych prac zgodnie z zasadą „dwie gwiazdy, jedno życzenie”. Tego typu zadanie to nie tylko świetna powtórka z wybranej lektury, ale również okazja do twórczego myślenia i samodzielnej pracy. Lapbook to tzw. książka na kolanach, która może dotyczyć różnych zagadnień, np. gramatyki, środków poetyckich, rodzajów literackich, ale również i zagadnień matematycznych, chemicznych, językowych itp.