Uczniowie klasy 8A i 8B wiedzą doskonale, że bohaterowie ci, tak jak współcześni nastolatkowie, mieliby… facebookowe profile J Ósmoklasiści na lekcjach języka polskiego postanowili przenieść do XXI wieku bohaterów powieści Aleksandra Kamińskiego pt. „Kamienie na szaniec” i założyć im konta na serwisie społecznościowym. By to zrobić, bardzo dokładnie przeanalizowali lekturę oraz życie i dokonania Rudego, Zośki i Alka. Na podstawie pozyskanych informacji stworzyli facebookowe profile młodych harcerzy Szarych Szeregów. Okazało się, że to tylko z pozoru łatwe zadnie, gdyż oprócz znajomości tajników Facebooka potrzebne są również kreatywność i talent plastyczny, ale tego ósmoklasistom nie brakowało. Powstały „papierowe” konta uzupełnione prezentacją bohatera, listą znajomych i ich komentarzami, historią wpisów, polubieniami, zdjęciami i rysunkami. Było to kolejne z zadań projektu edukacyjnego stworzonego przez nauczycielkę języka polskiego pod hasłem „Lektura w chmurach”, gdyż tego typu innowacyjne zadnia literackie są wywieszone w gabinecie nr 26 nad głowami uczniów. Facebookowe profile zawisły obok lapbooków wykonanych na podstawie utworów „Oskar i pani Róża” oraz „Mały Książę”. Jeszcze wiele lektur i zadań projektowych przed uczniami… tym razem prace plastyczne do „Trenów” Jana Kochanowskiego wykonają uczniowie klasy 7B.