W ostatnim tygodniu października klasa 5a odbyła swoje zajęcia polonistyczne, wyjeżdżając do Zielonej Góry. Tam uczniowie uczestniczyli w interesującej lekcji muzealnej zatytułowanej Jak dawniej pisano? Inicjał jako początek. Zajęcia prowadziły po meandrach piśmiennictwa – od pisma obrazkowego przez druk Jana Gutenberga po pismo obrazkowe. Bowiem uczniowie wraz z prowadzącym zajęcia wysnuli wniosek, że człowiek przebył trudną drogę rozwoju, by wrócić do obrazu - emotikonów tekstowych. Czy taki wniosek może przerażać?
Druga część edukacji polonistycznej to udział w projekcji filmu „Czarny młyn” w reż. Mariusza Paleja. Historia opowiedziana przez twórców mocno odwołuje się do wartości kształtujących młodego człowieka: rola rodziny, wrażliwość na prawdę i dobro, szlachetność . Tematy, z którymi spotkali się uczniowie w filmie to niepełnosprawność, szacunek do drugiego człowieka, ubóstwo, strach i lęk. Współcześnie wiele osób, także dzieci i młodzież, przeżywa wiele sytuacji jako im zagrażające, lęk występuje często i powoduje poczucie zagrożenia. Film uczy radzić sobie z tymi nielubianymi uczuciami. Pokazuje siłę wspólnoty, grupy rówieśniczej, rodziny. Wyposaża w pozytywne uczucia zwycięstwa i bezpieczeństwa.
Poza tymi wartościami filmu uczniowie mogli przyjrzeć się efektom specjalnym zastosowanym w projekcji: efekt nakładania markerów na ciało aktora, efekt ognia, symulacja komputerowa, tzw. greenscreen (zielony ekran), na który nakłada się tło i elementy scenografii, ale o tworzywie filmowym już na lekcjach w murach szkoły.
Warto było, 5a poleca!